Stammdaten

The TEDS-M: Important issues, results and questions
Untertitel:
Kurzfassung:

Until the last decade, international comparative studies in mathematics education focused primarily on the knowledge and beliefs of school students. Recently, the focus has shifted towards research on teachers and teacher education. The Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) is the first international large-scale study about (initial primary and secondary) mathematics teacher education with 17 countries participating. The importance of largescale
research in mathematics teacher education is mirrored in the decision to organize a Plenary Panel on TEDS-M at the 12th International Congress on Mathematical Education (ICME-12). This paper sketches the background of the study, main program features and major inputs of the Plenary Panel.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. Intellectual and attitudinal challenges
The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. Intellectual and attitudinal challenges
zur Publikation
 ( Springer International Publishing; S. Cho )
Erscheinungdatum: 2015
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 99 - 121
Gesamtseitenanzahl: 23 S.

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-319-10685-4
ISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12688-3
AC-Nummer: -
Homepage: http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-12688-3
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden