Publikation: Learning to compute without counting in...
Stammdaten
Titel: | Learning to compute without counting in the first grade |
Untertitel: | A matter of patterns |
Kurzfassung: | In the German-language literature on mathematics education it is widely held that children should have overcome the use ofcounting-based strategies to add or subtract by the end of first grade. However, there is empirical evidence that currently (at least in Austria) a notable part of children is missing that target by far. In this paper I refer to an ongoing design study conducted with Austrian first-graders whose teachers took part in an in-service training programme. The teachers tried to convey derivation based on the recognition and use of arithmetical patterns from the very beginning of the first school year on a systematic basis. First results of interviews conducted at the end of first grade are presented. |
Schlagworte: |
Publikationstyp: | Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 04.2015 (Print) |
Erschienen in: |
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
(
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | 14 |
Heftnummer: | 2 |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 12 - 21 |
Gesamtseitenanzahl: | 10 S. |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 04.2015 |
ISBN: | - |
ISSN: | 1336-2232 |
Homepage: | - |
AutorInnen
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Didaktik der Mathematik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Zitationsindex |
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: |
|