Stammdaten

Titel: Learning Peace
Untertitel: An Integrative Part of Peace Building
Kurzfassung:

The yearbook peace culture 2014 aims to help understand the topic of Peace Building as a systematic process of self-education for society as a whole, i.e. Learning Peace while creating peace. Learning Peace forms part of a sustainable peace strategy, as peace forces in the society, including politicians and civil society, reinforce each other to create a Culture of Peace that triggers a learning process directed towards a mutually beneficial societal transformation. This is illustrated by examples drawn from the experience in the historically conflict-laden Alps-Adriatic Region, the triangle between Italy, Slovenia, and Austria.

The list of authors includes Tina Bahovec, Gorazd Bajc, Josef Berghold, Jan Brousek, Boris Gombač, Metka Gomba, Georg Gombos, Wilfried Graf, Bettina Gruber, Peter Gstettner, Hans Haider, Emil Krištof, Sonja Kuri, Fulvio Longato, Dario Mattiussi, Marija Jurić Pahor, Janez Pirc, Jože Pirjevec, Jürgen Pirker, Werner Wintersteiner, Daniel Wutti.

Schlagworte:
Publikationstyp: Fachbuch (Herausgeberschaft)
Erscheinungsdatum: 2014 (Print)
Titel der Serie: Jahrbuch Friedenskultur
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 367 S.
Bild der Titelseite: Cover

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2014
ISBN:
  • 978-3-85435-751-3
ISSN: -
Homepage: http://www.uni-klu.ac.at/frieden/inhalt/581.htm

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Zentrum für Friedensforschung und Friedensbildung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  0463/2700-998653
   heike.petschnig-konrad@aau.at
http://ifeb.aau.at/zff
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Verlag

Organisation Adresse
Drava Verlag
Klagenfurt
Österreich
AT  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503033 - Politische Bildung
  • 506006 - Friedensforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Nachhaltigkeit
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Zur Tradierung von Geschichten in Kärntner Slowenischen Familien
Zur Tradierung von Geschichten in Kärntner Slowenischen Familien (2014)

D. Wutti
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
Building Peace
Building Peace (2014)

B. Gruber, W. Wintersteiner
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
Transnational Learning Peace
Transnational Learning Peace (2014)

B. Gruber
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
From a Culture of Memory to a Culture of Peace
From a Culture of Memory to a Culture of Peace (2014)

W. Wintersteiner
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
The Alpine-Adriatic Region in the 20th Century: Stereotypes and Prejudices as reflected in Visual Media
The Alpine-Adriatic Region in the 20th Century: Stereotypes and Prejudices as reflected in Visual Media (2014)

T. Bahovec
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
Plurilingual education across borders
Plurilingual education across borders (2014)

G. Gombos
Learning Peace
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation