Stammdaten

Titel: Creating Personalized Online Courses based on Competencies and Open Educational Resources
Untertitel:
Kurzfassung:

Digital technologies take over a central role in today’s society and with that also in education. They enable new hybrid teaching and learning formats such as blended learning, full online environments such as massive open online courses (MOOCs), or even personalized open online courses (POOCs). The project DigiFit4All aims to generate individualized online courses in computer science and digital education based on competency models together with pre-testing the learners. For this purpose, a platform supporting the creation of online courses and enabling the automatic import into a learning management system is developed. In this workshop, the teachers’ and learners’ workflows are presented and can be tested on the platform by the participants.

Schlagworte: personalized learning, online course, open educational resources, competencies
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.12.2022 (Online)
Erschienen in: Local Proceedings of the 15th International Conference on Informatics in Schools
Local Proceedings of the 15th International Conference on Informatics in Schools (2022)

A. Bollin, G. Futschek
Kein Verlag ausgewählt

zur Publikation
 ( A. Bollin, G. Futschek )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 127 - 128

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.12.2022
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.48415/2022/issep.2022
Homepage: https://issep.online/proceedings/
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503007 - Didaktik
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden