Publikation: From “modern” to “postmodern” psycholog...
Stammdaten
Titel: | From “modern” to “postmodern” psychology: future-oriented reflections and solutions |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | This Research Topic assembled contributions from authors with expertise in different specialties to provide further steps toward a new understanding of psychological science. This was motivated by various problems and obstacles that psychological research is facing today. Traditional paradigms often no longer do justice to the complexity of contemporary research questions. Many new findings in psychological science have not yet been integrated into the theory, methodology, and understanding of psychological phenomena, nor have adequate consequences been drawn from them. Therefore, this Research Topic focused not only on highlighting particular problems but, more importantly, also on discussing possible solutions. Key questions are to what extent we need to abandon the ideas of critical rationalism, to what extent we need to integrate methodological strategies from other disciplines, and to what extent we should focus on entirely new problem-solving strategies. The current Research Topic includes 15 articles from diverse regions of the world that have discussed these issues from multiple perspectives. Here, we briefly summarize these contributions to highlight the diversity of these contributions. |
Schlagworte: | modern science, postmodern science, methodology, epistemology |
Publikationstyp: | Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 30.01.2023 (Online) |
Erschienen in: |
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
(
Frontiers Media S.A.;
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Heftnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Version: | - |
Seite: | S. 1 - 6 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 30.01.2023 |
ISBN (e-book): | - |
eISSN: | - |
DOI: | http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1091721 |
Homepage: | https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2023.1091721/full |
Open Access |
|
AutorInnen
Barbara Hanfstingl (intern) | ||||||
Jana Uher
|
||||||
Peter Adriaan Edelsbrunner (extern) | ||||||
Ulrich Dettweiler (extern) | ||||||
Timo Gnambs (extern) |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
||||
Fakultät für Sozialwissenschaften
Institut für Psychologie Abteilung für Entwicklungspsychologie
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Zitationsindex |
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
University of Greenwich
|
GB
Greenwich |
||||
ETH-Zurich
|
CH - 8092 Zurich |
||||
University of Stavanger
|
NO - 4021 Stavanger |
||||
Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi) at the University of Bamberg
|
DE - 96047 Bamberg |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |