Publication: Lehrer_innenbildung für Nachhaltige Ent...
Master data
Title: | Lehrer_innenbildung für Nachhaltige Entwicklung |
Subtitle: | Option 04-05 |
Abstract: | |
Keywords: | Bildung für Nachhaltige Entwicklung, SDGs, Lehrer_innenbildung |
Publication type: | Article in compilation (Authorship) |
Publication date: | 01.04.2022 (Online) |
Published by: |
2030. Österreichs Handlungsoptionen für ein gutes Leben aus Forschungssicht. Die Potentiale der UN-Agenda 2030 aus Sicht interdisziplinärer Forschung.
2030. Österreichs Handlungsoptionen für ein gutes Leben aus Forschungssicht. Die Potentiale der UN-Agenda 2030 aus Sicht interdisziplinärer Forschung.
(
Allianz Nachhaltiger Universitäten in Österreich;
)
to publication |
Title of the series: | - |
Volume number: | - |
First publication: | Yes |
Version: | - |
Page: | pp. 1 - 16 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Publication date: | 01.04.2022 |
ISBN (e-book): | - |
eISSN: | - |
DOI: | - |
Homepage: | https://www.uninetz.at/optionenbericht_downloads/SDG_04_Option_04_05.pdf |
Open access |
|
Authors
Franz Rauch (internal) |
Filippina Risopoulos (external) |
Lars Keller (external) |
Stefanie Margarita Preiml (internal) |
Assignment
Organisation | Address | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Categorisation
Subject areas | |
Research Cluster |
|
Peer reviewed |
|
Publication focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups |
|
Cooperations
Organisation | Address | ||||
---|---|---|---|---|---|
Universität Graz
|
AT - 8010 Graz |
||||
Universität Innsbruck
|
AT - 6020 Innsbruck |
Research activities
All related research activities to this publication are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects: |
|
Publications: | No related publications |
Events: | No related events |
Lectures: | No related lectures |
Articles of the publication
No related publications