Stammdaten

Titel: Collaborative Groups in Mathematics Teacher Education: Grasping the Diversity of Roles, Identities and Interactions
Untertitel:
Kurzfassung:

Initiatives with teachers of mathematics working and learning in collaborative groups show a huge diversity of roles, identities and interactions. This makes it difficult to get an insightful overview of this diversity, to compare initiatives or to grasp the specificity of individual initiatives. In this contribution we selected seven recent articles (covering all continents) and analyzed them along the following dimensions: relevant actors, relevant targets and relevant environments of the collaboration. We developed with RATE – Relevant Actors, Targets and Environments – a diagram which is used to highlight essential features of each initiative. Finally, we formulate some observations which could serve as starting points for future research on teacher collaboration.

Schlagworte: Collaborative groups, Mathematics teachers, professional development, roles, identities, interactions
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 13.05.2020 (Online)
Erschienen in: Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative Groups
Teachers of Mathematics Working and Learning in Collaborative Groups
zur Publikation
 ( H. Borko, D. Potari )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 23 - 36

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 13.05.2020
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/05/ICMIStudy25Proceedings.pdf
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden