Stammdaten

Titel: Working with Digital Devices in Teacher Training Using the Example of the Teaching-Learning-Lab
Untertitel:
Kurzfassung:

To satisfy the needs for digital technologies in teacher education and teacher training, the University of Klagenfurt implemented the Teaching-Learning-Lab that suits many purposes. The most important one is to provide digital devices and tools for education. After about a year of an intense promotion of the lab among the university staff and students, the Teaching-Learning-Lab (TLL) welcomes many visitors and users of provided material and technology every week. While the displayed material is used often, certain problems can be detected when trying to engage the participants to use more digital technologies in their learning and teaching processes. This might be one cause for the refusal of integrating new technology and tools when teaching.

Schlagworte: teacher training, digital devices, digital tools, teaching-learning lab, student paper
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: Proceedings of the Conference on Language Technologies and Digital Humanities
Proceedings of the Conference on Language Technologies and Digital Humanities
zur Publikation
 ( Institute of Contemporary History; D. Fišer, T. Erjavec )
Erscheinungsdatum: 09.2020
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 171 - 174

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.sdjt.si/wp/dogodki/konference/jtdh-2020-english/proceedings/
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Universität Klagenfurt
 
School of Education (SoE)
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
https://www.aau.at/school-of-education/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503007 - Didaktik
  • 503018 - Hochschuldidaktik
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
  • 605007 - Digital Humanities
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden