Publikation: How increased self-regulation, learner ...
Stammdaten
Titel: | How increased self-regulation, learner autonomy and learner cooperation raise self-esteem and consequently inner peace and interpersonal peace |
Untertitel: | Insights from an innovative school context |
Kurzfassung: | Living in peace is a privilege. Since the end of World War II in 1945, Austria has enjoyed this privilege, which is nowadays taken for granted. Peace is, however, more than an absence of war (Write, 1942) and does not only involve conflict between nation states. Peace exists in many arenas of life, and in foreign language (L2) education peace is complex and takes multiple forms. For example, learners who encourage each other contribute to an atmosphere of peace in the classroom. Such scenarios form the basis of this chapter, which focuses on peace within a person (inner peace) and peace in relationships with others (interpersonal peace). A learning environment that supports these types of peace in L2 education requires, among other features, a learner-centred and forward-thinking teaching approach. Cooperative open learning (COOL) promotes learner autonomy and collaboration and provides a learning atmosphere that fosters learners' inner and interpersonal peace. |
Schlagworte: | inner peace, interpersonal peace, motivation, L2 anxiety, language learning strategies, self-regulation, respect, trust, verbal and nonverbal support, empathy |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 01.01.2021 (Print) |
Erschienen in: |
Peacebuilding in language education
Peacebuilding in language education
(
Multilingual Matters;
R. Oxford, M. Olivero, M. Harrison, T. Gregersen
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | New perspectives on language and education |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 80 - 95 |
Bild der Titelseite: |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 01.01.2021 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | - |
AutorInnen
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Anglistik und Amerikanistik
|
AT - 9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: |
|