Stammdaten

Antecedents and consequences of patient satisfaction
Untertitel: The case of the patient-physician relationship with the primary care physician
Kurzfassung:

Due to an increased usage of online physician rating websites, physicians are well-advised to know about the functional chain of patient retention, i.e. what drives patient loyalty and WoM referrals. Patient satisfaction, in general, has been a well-researched topic, but little is known about this specific functional chain for primary care physicians (PCP). The authors investigate the influence of different antecedents and consequences of patient satisfaction with the PCP by conducting an online survey with a sample of 421 respondents. The results derived from SEM show that waiting times and the quality of the patient-physician interaction reveal a strong impact on exclusively each of the two dimensions of patient satisfaction. The physician-related dimension of patient satisfaction as well as patient loyalty and patient trust towards the PCP have a significant direct impact on WOM intention. The findings have implications for theory and practice.

Schlagworte: Patient satisfaction, WOM, primary care physician
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Ton-, Bild- oder Datenträger
Erschienen in: Proceedings of the 47th EMAC Conference 2018
Proceedings of the 47th EMAC Conference 2018
zur Publikation
 ( )
Erscheinungdatum: 28.05.2018
Titel der Serie: Proceedings of the EMAC Conference
Bandnummer: 47
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 1 - 7

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.emac-2018.org/
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020  Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden