Publikation: The Bebras Contest in Austria – Do Pers...
Stammdaten
Titel: | The Bebras Contest in Austria – Do Personality, Self-concept and General Interests Play an Influential Role? |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | The Bebras (Beaver) contest aims at testing of and motivating for Informatics and Computer fluency, and as such it is designed to be a contest for all pupils between 8 and 19. But, does it really attract and favor all types of children likewise? This paper takes a closer look at different types of personality, self-concept and interests of the winners of the Bebras contest in Austria and discusses those factors that might contribute to a successful participation. It concludes with some recommendations that might help in increasing the number of participation at the event. |
Schlagworte: | Bebras contest · Personality · Self-concept |
Publikationstyp: | Beitrag in Proceedings (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 10.2018 (Print) |
Erschienen in: |
Informatics in Schools
Informatics in Schools
(
Springer;
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | Informatics in Schools |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 283 - 294 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 10.2018 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-02750-6#about |
AutorInnen
Andreas Bollin (intern) |
Heike Demarle-Meusel (intern) |
Max Kesselbacher (intern) |
Julia Sylle (intern) |
Corinna Mößlacher (intern) |
Marianne Rohrer (extern) |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Informatikdidaktik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |