Stammdaten

The Bebras Contest in Austria – Do Personality, Self-concept and General Interests Play an Influential Role?
Untertitel:
Kurzfassung:

The Bebras (Beaver) contest aims at testing of and motivating for Informatics and Computer fluency, and as such it is designed to be a contest for all pupils between 8 and 19. But, does it really attract and favor all types of children likewise? This paper takes a closer look at different types of personality, self-concept and interests of the winners of the Bebras contest in Austria and discusses those factors that might contribute to a successful participation. It concludes with some recommendations that might help in increasing the number of participation at the event.

Schlagworte: Bebras contest · Personality · Self-concept
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Informatics in Schools
Informatics in Schools
zur Publikation
 ( Springer; )
Erscheinungdatum: 10.2018
Titel der Serie: Informatics in Schools
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 283 - 294

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-030-02750-6
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-02750-6#about
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020  Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden