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Titel: The Mediating Effect of Perceived Consumer Effectiveness on Attitude towards CSR Communication
Untertitel:
Kurzfassung:

A company’s engagement in Corporate Social Responsibility (CSR) and the provision of information about it are commonly understood as desired by consumers. However, recent literature describes “greenhushing”, the deliberate underreporting of CSR efforts for fear of negative customer opinions. This research investigates whether general attitudes towards CSR communication are worsened or improved by CSR communication (one-way or two-way CSR communication) as compared to non-CSR communication. The mediating role of perceived consumer effectiveness (PCE) is investigated. Results show that two-way CSR communication leads to higher attitudes towards CSR communication than non-CSR communication. Moreover, for this type of communication, PCE fully mediates the relationship.

Schlagworte:
Publikationstyp: Abstract (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 06.2018 (Ton-, Bild- oder Datenträger)
Erschienen in: Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA)
Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA)
zur Publikation
 ( European Advertising Academy (EAA); E. Bigné )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 46

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 06.2018
ISBN:
  • 978-84-09-01953-3
DOI: -
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Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
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Abteilung für Marketing und Internationales Management
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9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502040 - Tourismusforschung
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
King's College London
Großbrit. u. Nordirland
GB  

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