Stammdaten

Everybody is Invited But Not Everybody will Come — The Influence of Personality Dispositions on Users' Entry Decisions for Crowdsourcing Competitions
Untertitel:
Kurzfassung:

Crowdsourcing competitions have been introduced as powerful instruments to integrate users in new product development. While abundant research has investigated motives for participation, little research so far has addressed the reasons why users choose not to participate. We suggest that some potential solvers may refrain from participation from the outset on account of their personality dispositions. In our study, we complement existing knowledge about user motivation to engage in co-creation with findings from personality research. In particular, we investigate individual differences resulting from enduring personality dispositions that might affect potential solvers’ decisions whether or not to enter crowdsourcing competitions. The results of our study show that the likelihood that users will participate in a crowdsourcing competition increases when they score high on openness, extraversion and trait competitiveness. Dispositional trust was not, however, a discriminating factor between participants and non-participants.

Schlagworte: Crowdsourcing, idea competition, personality, trust, openness, extraversion, trait competitiveness, decision making
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Managing Innovation
Managing Innovation
zur Publikation
 ( World Scientific Publishing; A. Brem, J. Tidd, T. Daim )
Erscheinungdatum: 01.04.2019
Titel der Serie: Series on Technology Management
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 91 - 109

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-1-78634-648-3
ISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1142/9781786346490_0004
AC-Nummer: -
Homepage: https://www.worldscientific.com/worldscibooks/10.1142/q0193
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Innovationsmanagement und Unternehmensgründung
Universitätsstraße 65-67
9020  Klagenfurt
Österreich
  -994050
   innovation@aau.at
http://www.aau.at/iug
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502014 - Innovationsforschung
Forschungscluster
  • Humans in the Digital Age
  • Unternehmertum
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Professionals (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden