Stammdaten

The Austrian ECOLOG-schools Programme: Participation for Education for Sustainable Development?
Untertitel:
Kurzfassung:

This case describes networking for education for sustainable development within the Austrian ECOLOG-schools network. The article presents theoretical concepts on Education for Sustainable Development and transformative learning as well as of networks in education in general and the organisation of the ECOLOG-network in particular. Based upon these foundations, the concept and results of a participatory evaluation study are described and reflected. The paper closes with a summary of the evaluation process and with an outlook for the future development of the network. ECOLOG-schools have to deal with tensions between different interests and stakeholders within Education for Sustainable Development (ESD) and schooling. Spaces for exchange and reflection offered by the network support the ability to deal with these tensions constructively and support educational transformation processes at schools.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Building Bridges Across Disciplines for Transformative Education and a Sustainable Future
Building Bridges Across Disciplines for Transformative Education and a Sustainable Future
zur Publikation
 ( Shaker Verlag GmbH; I. Eilks, S. Markic, B. Ralle )
Erscheinungdatum: 2018
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 153 - 162

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-8440-6255-7
ISSN: 1610-3912
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage:
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung (Klagenfurt, Graz, Wien)
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Nachhaltigkeit
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IUS

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden