Stammdaten

Flipped Classroom and language in mathematics teaching
Untertitel:
Kurzfassung:

We present an action research project of a young secondary mathematics teacher introducing the “flipped classroom” approach into her teaching. The project was implemented and evaluated within the context of a larger initiative where teachers were supported by experienced teacher educators. During the project, the issue of language arose. The poster, written by the teacher and supported by the initiative leader, documents the teachers’ struggle in critically reflecting her project and finding ways to improve her teaching, in particular focusing on the issue of language.

Schlagworte: Action research; secondary mathematics teaching; flipped classroom; professional development; language;
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: Classroom-based research on mathematics and language (ETC4)
Classroom-based research on mathematics and language (ETC4)
zur Publikation
 ( HAL; N. Planas, M. Schütte )
Erscheinungdatum: 01.07.2018
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 149 - 150

Identifikatoren

ISBN:
  • 9783867805735
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/18-ETC4_Proceedings-Complete.pdf
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung (Klagenfurt, Graz, Wien)
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IMST

Kooperationen

Organisation Adresse
BHAK 11, Wien
Österreich
AT  

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden