Stammdaten

Titel: Negotiating mathematical meaning with oneself – snapshots from imaginary dialogues on recurring decimals
Untertitel:
Kurzfassung:

In an imaginary dialogue study with students of grade 6 and preservice teachers, twists in assigning meaning when passing over from proper decimal fractions to recurring decimals are observed. These twists are modeled with regard to the theory of domains of subjective experience by Bauersfeld. This particularly helps to explain the phenomenon of changeable impact of having concepts of limit and sequence at disposal on the persisting perception 0,¯9<1.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 08.05.2017 (Online)
Erschienen in: Conference Papers of NORMA 17
Conference Papers of NORMA 17
zur Publikation
 ( STOCKHOLMS UNIVERSITET; A. Fridell )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 1 - 9

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 08.05.2017
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: -
Homepage: http://www.mnd.su.se/om-oss/evenemang/norma-17/programme/paper-session-3/m%C3%BCller-hill-and-wille
Open Access
  • Auf einem Repositorium abgelegt

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
Universität Rostock
Deutschland
DE  

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden