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Titel: Spatial Phenomena of Mediatised Work
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Kurzfassung:


In Cultural and Social Sciences, space is perceived as culturally or socially constructed, as a result of communicative and social action. According to the Theory of Mediatization, media play an important role in transforming space, space-related perceptions and actions (Krotz 2007: 39). ICT or digital media, along with the ongoing process of virtualization, have led to the flexibilization and dissolution of the boundaries (“Entgrenzung”) of existent spaces and to the emergence of new spaces. In a recent study, titled “Mediatization of Work” (Roth-Ebner 2015), the interrelation between the mediatization of office work and the phenomena of space and time was explored. This paper is based upon this research and presents results concerning the transformation of space in the context of mediatized office work.



Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2016 (Print)
Erschienen in: Space, Place and Global Digital Work
Space, Place and Global Digital Work
zur Publikation
 ( Palgrave Macmillan; J. Flecker )
Titel der Serie: Dynamics of Virtual Work
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 227 - 245

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum:
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-48087-3
Homepage: -
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)
Erscheinungsdatum: 2016
ISBN:
  • 978-1-137-48086-6
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 504002 - Arbeitssoziologie
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

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