Stammdaten

The Austrian Network "Ecologising Schools" (ECOLOG)
Untertitel:
Kurzfassung:

This articles describes the Austrian ECOLOG programme and network as an example of a nation-wide school network in the field of education for sustainable development. Embedded in social network theories, this network aims at greening Austrian schools. The network was established in 1996 and includes 450 schools today (in 2015). Evaluation results show that communication, the head teachers, the backing of the initiative by the Ministry of Education as well as the openness of the concept are important factors that support the network. The article concludes with some advantages and challenges of the development and maintenance of networks in general.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Research and Innovation in Education for Sustainable Development
Research and Innovation in Education for Sustainable Development
zur Publikation
 ( Environment and School Initiatives - ENSI, ZVR-Zahl 408619713; W. Lambrechts, J. Hindson )
Erscheinungdatum: 2016
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 21 - 32

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-902959-08-9
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage:
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung (Klagenfurt, Graz, Wien)
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Nachhaltigkeit
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Professionals (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IUS

Kooperationen

Bereich ist unvollständig bzw. fehlerhaft und muss noch bearbeitet werden.
Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden