Stammdaten

Titel: Towards an Error Taxonomy for Student Writing
Untertitel:
Kurzfassung:

Current practice in writing assessment has tended to divert attention from the notion of error in favour of more global and intuitive descriptions of learner performance. As a result, experts tend to disagree in the way errors in student writing are described. This brings about complications for student feedback as well as for studying the construct validity (cf. Messick 1989)of rater-mediated assessments of student writing by means of computer-corpus-based methodology, which requires reliable annotation. In order to alleviate these complications, an error taxonomy is proposed which could serve as a basis for student feedbackon the one hand, and as a basis for corpus-based studies into the construct validity of large-scale assessments of writing, on the other.


Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.10.2014 (Online)
Erschienen in: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht
zur Publikation
 ( Sprachenzentrum der TU Darmstadt; G. Sigott, N. Dobric )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 19
Heftnummer: 2
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 111 - 118
Gesamtseitenanzahl: 7 S.

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.10.2014
ISBN (e-book): -
eISSN: 12056545
DOI: -
Homepage: https://zif.spz.tu-darmstadt.de/jg-19-2/beitrag/Dobric_Sigott.pdf
Open Access
  • In einem Open-Access-Journal erschienen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602008 - Anglistik
  • 503011 - Fachdidaktik Geisteswissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden