Stammdaten

Titel: Customer engagement behaviour in online social networks – the Facebook perspective
Untertitel:
Kurzfassung:

Online social networking has become an essential part of our daily life. It also has changed the way consumers receive and exchange company or brand-specific information. Accordingly, online social networking platforms have turned into an essential hub for companies to reach (potential) customers. Though, little is known about the features of customer engagement behaviour in online social media. Applying an extended model based on the theory of planned behaviour and social practice, this study contributes to an improved understanding of both antecedents and moderators of consumers’ interactions with companies and brands on Facebook. Structural equation modelling is applied to analyse the data that were collected by means of an online questionnaire (N = 358). Results confirm the suggested model and show that consumer’s self-brand relationship and interactions with friends affect customer engagement behaviour. Furthermore, moderating effects of trust, information privacy concerns, age and gender are confirmed.


Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Online Publikation
Erschienen in: International Journal of Networking and Virtual Organisations
International Journal of Networking and Virtual Organisations
zur Publikation
 ( Inderscience Publishers; )
Erscheinungsdatum: 29.09.2014
Titel der Serie: -
Bandnummer: 14
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 197 - 220

Identifikatoren

ISBN: -
ISSN: 1741-5225
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage: http://www.inderscience.com/link.php?id=65088
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Innovationsmanagement und Unternehmensgründung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994050 , -994081
   innovation@aau.at
http://www.aau.at/iug
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden