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Titel: Country report Austria
Untertitel: Difficult departure from the comfort zone
Kurzfassung:

Austria’s small media market is characterized by legacy media with a strong concentration of ownership, their dependence on politics, the economic influence of its large neighbor Germany, and a loyalty to print media that is still unusually high by international standards. Media policy primarily supports the long-established media and made it difficult for innovative initiatives to get started in the core observation decade starting in 2010. Despite these unfavorable basic conditions, a few legacy media and some new journalistic players have been successful in Austria with innovative approaches in the digital age. However, there is a reorientation, albeit hesitant, of public regulatory measures and funding in favor of more targeted support for digital transition and journalism innovation in the 2020s.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 15.04.2024 (Print)
Erschienen in: Innovations in Journalism
Innovations in Journalism (2024)

K. Meier, J. García-Avilés, C. Porlezza, V. Wyss, K. Klinghardt, R. Lugschitz, A. Kaltenbrunner
Routledge

zur Publikation
 ( Routledge; K. Meier, J. García-Avilés, C. Porlezza, V. Wyss, K. Klinghardt, R. Lugschitz, A. Kaltenbrunner )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 37 - 48

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 15.04.2024
ISBN:
  • 9781032630410
ISSN: -
Homepage: https://doi.org/10.4324/9781032630410,

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

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1010 Vienna
Österreich - Wien
  +43 1 51581-3110
   cmc@oeaw.ac.at
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