Stammdaten

Titel: Predicting Item Difficulty in a Reading Test
Untertitel: A Construct Identification Study of the Austrian 2009 Baseline English Reading Test
Kurzfassung:

In this book, the author investigates a central issue in language testing research: What are the key features  that contribute to item difficulty in an EFL reading test? Results of various statistical analyses of the multiple-choice reading items from the Austrian 2009 baseline reading test show a significant correlation between empirical item difficulty and both cognitive processes and metacognitive strategies. The findings thus provide evidence of the construct validity of the baseline reading test on the one hand, but are equally relevant to teaching practice on the other hand. The teaching of EFL reading at lower secondary level in the Austrian context needs to focus more on cognitive processes of different complexity and the active teaching of metacognitive reading strategies.

Schlagworte: EFL reading test, validation, construct identification, cognitive processes, metacognitive strategies
Publikationstyp: Herausgeberschaft von Schriftenreihe (Herausgeberschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erscheinungsdatum: 01.03.2020
Titel der Serie: Language Testing and Evaluation
Bandnummer: 42
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 210 S.
Bild der Titelseite: Cover

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-631-81249-5
  • 978-3-631-81880-0
  • 978-3-631-81879-4
  • 978-3-631-81881-7
ISSN: 1612-815X
DOI: http://dx.doi.org/10.3726/b16819
AC-Nummer: -
Homepage: https://www.peterlang.com/view/serial/LTE
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kulturwissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
Peter Lang Verlagsgruppe
Frankfurt am Main [u. a.]
Deutschland
DE  Frankfurt am Main [u. a.]

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503029 - Sprachlehrforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen
  • Angewandte Linguistik

Kooperationen

Organisation Adresse
Ruhr-Universität Bochum
Universitätsstraße 150
44780 Bochum
Deutschland
Universitätsstraße 150
DE - 44780  Bochum
Universität Bremen
Bibliothekstraße 1
28359 Bremen
Deutschland
Bibliothekstraße 1
DE - 28359  Bremen

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden