Publication: “Können wir bitte auch mal Mathe so mac...
Master data
Title: | “Können wir bitte auch mal Mathe so machen?” |
Subtitle: | Ein Peer-to-Peer-Projekt im Schulkontext |
Abstract: | Im Beitrag wird das Konzept des Peer Learnings am Beispiel des Projekts Flipped Classroom erläutert. In dem Projekt agierten Schülerinnen und Schüler selbst als Peer-Educators. Sie bereiteten interaktive Unterrichtseinheiten innerhalb des Themenkomplexes Digitalisierung vor, um diese einer Peergroup sowie deren Lehrkräften zu präsentieren. Es werden Stärken und Herausforderungen dieses Ansatzes aufgezeigt und Schlüsselfaktoren für die Realisierung formuliert. |
Keywords: | peer education, peer learning, Digitalisierung, Medienpädagogik, Schulprojekt |
Publication type: | Article in journal (Authorship) |
Publication date: | 02.2020 (Print) |
Published by: |
Medien und Erziehung
Medien und Erziehung
(
kopaed verlagsgmbh;
)
to publication |
Title of the series: | - |
Volume number: | 64 |
Issue: | 1 |
First publication: | Yes |
Page: | pp. 68 - 73 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Publication date: | 02.2020 |
ISBN: | - |
ISSN: | 0341-6860 |
Homepage: | - |
Assignment
Organisation | Address | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Sozialwissenschaften
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
|
AT - A-9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Categorisation
Subject areas | |
Research Cluster |
|
Citation index |
Information about the citation index: Master Journal List
|
Peer reviewed |
|
Publication focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Cooperations
No partner organisations selected
Research activities
All related research activities to this publication are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects: |
|
Publications: | No related publications |
Events: | No related events |
Lectures: | No related lectures |
Articles of the publication
No related publications