Publikation: A Semi-automated Approach to Categorise...
Stammdaten
Titel: | A Semi-automated Approach to Categorise Learning Outcomes into Digital Literacy or Computer Science |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | Computer science related curricula, standards and frameworks are designed and implemented in many countries to incorporate informatics education in schools, already starting with kindergarten and primary education. A recurring point of discussion addresses the focus of those educational models concerning the different fields of computer science - the topics related to the scientific subject of computer science, or digital literacy (the set of skills and competencies needed in everyday life in the digital age). In this paper, we present a semi-automated approach to categorise learning outcomes of computer science related curricula into one of those two categories. Categorisation is performed with linguistic metrics computed for nouns and verbs of representative curricula of each category. The categorisation is compared against classifications of nine experts of computer science teaching and research. The results show a matching categorisation for 70% of all learning outcomes and 90% of learning outcomes uniformly classified by the experts. |
Schlagworte: | Curriculum, Computer science, Digital literacy, Natural language processing, Primary education |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 30.06.2019 (Print) |
Erschienen in: |
Empowering Learners for Life in the Digital Age
Empowering Learners for Life in the Digital Age
(
Springer International Publishing AG;
D. Passey , R. Bottino, C. Lewin, E. Sanchez
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | IFIP Advances in Information and Communication Technology |
Bandnummer: | Vol. 524 |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Version: | - |
Seite: | S. 77 - 87 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | |
ISBN (e-book): | - |
eISSN: | - |
DOI: | http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-23513-0_8 |
Homepage: | - |
Open Access |
|
Erscheinungsdatum: | 30.06.2019 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | - |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Informatikdidaktik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |