Stammdaten

Titel: Computational Thinking on the Way to a Cultural Technique – A Debate on Lords and Servants
Untertitel: A Debate on Lords and Servants
Kurzfassung:

Based on a thorough literature review and on personal expertise in different areas of computer science (education) fields, we reflect and debate on computational thinking from different perspectives. One is that of an Austrian teacher who is confronted with a curriculum for a new subject called ‘Basic Dig-ital Education’, with computational thinking as an explicit part of it. The other view is that from a reflective software engineer with a holistic perspective on computational thinking and concrete ideas about its limitations. The debate con-cludes with an agreement on computational thinking as a cultural technique and a mutual approach to a refined working definition.

Schlagworte: Computational thinking, computer science, life-long-learning, engi-neering, curriculum development
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 30.06.2019 (Online)
Erschienen in: Empowering Learners for Life in the Digital Age
Empowering Learners for Life in the Digital Age
zur Publikation
 ( Springer International Publishing AG; D. Passey , R. Bottino, C. Lewin, E. Sanchez )
Titel der Serie: IFIP Advances in Information and Communication Technology
Bandnummer: Vol. 524
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 3 - 13

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 30.06.2019
ISBN (e-book):
  • 978-3-030-23512-3
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-23513-0_1
Homepage: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-23513-0_1
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatikdidaktik
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  2700 993504
   iid-office@aau.at
https://www.aau.at/informatikdidaktik/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503015 - Fachdidaktik Technische Wissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
  • Humans in the Digital Age
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Informatikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden