Stammdaten

Titel: Bridging perspectives of adult literacy learners, providers and researchers
Untertitel: Learning and researching in a participatory way.
Kurzfassung:

In this paper, we focus on a participatory research project in adult literacy education in Austria. The research team consists of adult education professionals (three literacy providers), adult literacy learners and university-based adult education researchers. We will give an overview of our theoretical background (Transformative Learning Theory) and our participatory research approach (methodological and empirical framework) and look at the following questions: How can adult literacy education make social and cultural empowerment (Freire, 2007) possible and a reality? Can transformation and change in individuals, societies, communities of practice and research be a result of participatory research? What kind of impact can participatory research as trigger for transformative learning (sensu Mezirow) have on all learners (adult literacy learners, adult education professionals/providers and university-based adult education researchers), learning environments and learning processes? Finally, can participatory research serve as a resource for advancement in adult literacy education?


Schlagworte: Adult literacy Education in Austria, Participatory Research,Transformative Learning Theory, individual and social change/transformation.
Publikationstyp: Beitrag in Proceedings (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2019 (Online)
Erschienen in: Working together to encourage equity through literacy communities: a challenge of the 21st century. Minute Book.20th European Conference on Literacy
Working together to encourage equity through literacy communities: a challenge of the 21st century. Minute Book.20th European Conference on Literacy
zur Publikation
 ( )
Titel der Serie: Proceedings “20th European Conference on Literacy"
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 308 - 320

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2019
ISBN (e-book):
  • 978-84-697-7919-4
eISSN: -
DOI: -
Homepage: https://www.asociacionaele.com/20th-european-conference-on-literacy-6o-foro-iberoamericano-sobre-literacidad-y-aprendizaje-libro-de-actas-minute-book/
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung
 
Arbeitsbereich Erwachsenenbildung und berufliche Bildung
Universitätsstraße 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  -1299
http://ifeb.aau.at/ebb
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503009 - Erwachsenenbildung
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden