Stammdaten

Creating and testing a game-based entrepreneurship education approach
Untertitel:
Kurzfassung:

Entrepreneurial games are a promising tool for entrepreneurship edu-cation. Students may gain a range of competences and – if feeling satisfied with the gaming episode – develop increased interest in the field. Despite some pro-gress over the last decade, game development and accompanying research are still in exploratory stages. Thus, further best practice examples and insights in game mechanisms are essential. We support progress in two ways. First, we pre-sent a self-developed entrepreneurial game, called inspire! build your business. Second, based on data from three inspire! game events, we explore factors influ-encing gamer’s satisfaction via a quantitative approach. We find that the relation-ship between teacher and students, the structure of the game session and the per-ceived gains in competency significantly explain variance in satisfaction. These insights along with the best practice example of the inspire! game may contribute to game development and teaching.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: The Challenges of the Digital Transformation in Education
The Challenges of the Digital Transformation in Education
zur Publikation
 ( Springer International Publishing; M. Auer )
Erscheinungdatum: 01.2019
Titel der Serie: -
Bandnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 697 - 709

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-3-030-11931-7
ISSN: 2194-5357
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11932-4
AC-Nummer: -
Homepage: https://www.springer.com/us/book/9783030119317
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
 
Institut für Innovationsmanagement und Unternehmensgründung
Universitätsstraße 65-67
9020  Klagenfurt
Österreich
  -994050
   innovation@aau.at
http://www.aau.at/iug
zur Organisation
Universitätsstraße 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502054 - Entrepreneurship
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden