Stammdaten

Educational Action Research
Untertitel:
Kurzfassung:

In this chapter, we focus on action research within the educational realm. After clarifying what we mean by action research, we discuss various forms, possibilities and limitations of action research in classrooms and schools. In particular, we focus on action research that is supported by communities. The chapter provides both, theoretical considerations on these issues and practical examples from Austrian large-scale teacher professional development programs based on action research. Finally, we discuss possible implications for both theory and practice of educational action research.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Art der Veröffentlichung Printversion
Erschienen in: Action Learning and Action Research
Action Learning and Action Research
zur Publikation
 ( Emerald Group Publishing Limited; O. Zuber-Skerritt, L. Wood )
Erscheinungdatum: 2019
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 111 - 126
Bild der Titelseite: Cover

Identifikatoren

ISBN:
  • 978-1-78769-538-2
  • 978-1-78769-537-5
  • 978-1-78769-539-9
ISSN: -
DOI: -
AC-Nummer: -
Homepage:
Open Access
  • Kein Open-Access

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020  Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 509001 - Aktionsforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • IUS

Kooperationen

Keine Kooperationspartner ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden