Stammdaten

Titel: Assessment-Relevant Stimuli and Judging of Writing Performances
Untertitel: From Micro-Judgments to Macro-Judgments
Kurzfassung:

The contemporary practice of rating writing performances is grounded in an approach known as judging, which is done to avoid paying conscious attention to discrete elements in texts. Instead, it involves accounting for the overall impression made by a writing performance. However, studies have indicated that while this may be true on a conscious level, the concrete stimuli in texts still preconsciously influence the forming of such overall impressions. What is left largely unnoticed is that most assessment-relevant stimuli require the use of judging to be perceived as such. This implies that an overall, macro-judgment of a writing performance (expressed normally as a score) comprises individual (and largely preconsciously generated) micro-judgments coming together into a complex and non-linear combination-count. The paper presents an argument in favour of such a composition of judgments, demonstrates it empirically by means of a case study, and then discusses the wider consequences of this different perspective on judging.

Schlagworte: writing assessment, judging, macro-judgment, micro-judgment, assessment-relevant stimuli
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 01.07.2024 (Online)
Erschienen in: Elope  ( University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of English, Slovene Association for the Study of English; S. Komar )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 21
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 91 - 110

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.07.2024
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.4312/elope.21.1.91-110
Homepage: https://journals.uni-lj.si/elope/article/view/17044
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Universitätstraße 65 - 67
9020 Klagenfurt
Österreich
   anglistik@aau.at
https://www.aau.at/en/english/
zur Organisation
Universitätstraße 65 - 67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 602007 - Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Judgment
  • Bildungsforschung
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden