Stammdaten

Titel: Mathematical modelling – a key to citizenship education
Untertitel:
Kurzfassung:

The pandemic has demonstrated more than ever that citizens around the world need to understand how mathematics contributes to understanding global challenges and ways of overcoming them. People need to understand that predictions are based on models that make use of assumptions and the best inputs available. They also need to learn to critically evaluate reports based on the outcomes of models to make effective decisions and deal with the inherent uncertainty in an appropriate way. These capabilities make it clear that mathematical modelling is a key element of citizenship education. Given this fundamental role of modelling, we take a closer look at its defnition, its history, its connection to other teaching approaches, as well as the competences students need to carry through modelling processes and the competences teachers need for teaching modelling.

Schlagworte: Assumptions, Citizenship education, Competences, Mathematics, Modelling, Prediction, Student learning, Uncertainty
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 24.06.2022 (Online)
Erschienen in: Initiationen mathematikdidaktischer Forschung
Initiationen mathematikdidaktischer Forschung
zur Publikation
 ( Springer Spectrum; N. Buchholtz, B. Schwarz, K. Vorhölter )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 31 - 50

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 24.06.2022
ISBN (e-book):
  • 978-3-658-36766-4
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-36766-4
Homepage: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-658-36766-4
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503006 - Bildungsforschung
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
Pädagogische Hochschule Freiburg
Kunzenweg 21
79117 Freiburg im Breisgau
Deutschland
Kunzenweg 21
DE - 79117  Freiburg im Breisgau
Universität Hamburg
Edmund-Siemers-Allee 1
20148 Hamburg
Deutschland
Edmund-Siemers-Allee 1
DE - 20148  Hamburg

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden