Stammdaten

Titel: Vox pops vs. poll results—effects of consonant and dissonant displays of public opinion in news coverage
Untertitel:
Kurzfassung:

Abstract Interviews with ordinary people on the street, so-called vox pops, are a popular way to present public opinion in the news. Although early research on the phenomenon claimed them to be more influential than base-rate information such as opinion polls, newer research, and meta-analyses paint a more complex picture of influence. In addition, research on the competing influence of these information types is scarce, especially in scenarios where they provide conflicting information about what the public thinks. Our study analyzes how various combinations of vox pops and public opinion polls affect audience’s perceptions of public opinion using a two-country experiment on two political issues. Results suggest that both vox pops and opinion polls influence public opinion perceptions, with polls being more influential than vox pops even when both cues contradict each other.

Schlagworte: polls; vox pops; public opinion; media effects; news coverage
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 26.10.2022 (Online)
Erschienen in: International Journal of Public Opinion Research
International Journal of Public Opinion Research
zur Publikation
 ( Oxford University Press; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 34
Heftnummer: 3
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 1 - 34

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 01.09.2022
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -
Erscheinungsdatum: 26.10.2022
ISBN (e-book): -
eISSN: 1471-6909
DOI: http://dx.doi.org/10.1093/ijpor/edac017
Homepage: -
Open Access
  • Online verfügbar (nicht Open Access)

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Medien- und Kommunikationswissenschaft
Universitätsstraße 65 - 67
A-9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   mk@aau.at
https://www.aau.at/mk
zur Organisation
Universitätsstraße 65 - 67
AT - A-9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • Social Science Citation Index (SSCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Organisation Adresse
Katholieke Universiteit Leuven (KUL)
Oude Markt 13
3000 Leuven
Belgien
Oude Markt 13
BE - 3000  Leuven

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden