Stammdaten

Titel: Future Objectivity Requires Perspective and Forward Combinatorial Meta-Analyses
Untertitel:
Kurzfassung:

This manuscript contributes to a future definition of objectivity by bringing together recent statements in epistemology and methodology. It outlines how improved objectivity can be achieved by systematically incorporating multiple perspectives, thereby improving the validity of science. The more result-biasing perspectives are known, the more a phenomenon of interest can be disentangled from these perspectives. Approaches that call for the integration of perspective into objectivity at the epistemological level or that systematically incorporate different perspectives at the statistical level already exist and are brought together in the manuscript. Recent developments in research methodology, such as transparency, reproducibility of research processes, pre-registration of studies, or free access to raw data, analysis strategies, and syntax, promote the explication of perspectives because they make the entire research process visible. How the explication of perspectives can be done practically is outlined in the manuscript. As a result, future research programs can be organized in such a way that meta-analyses and meta-meta-analyses can be conducted not only backward but forward and prospectively as a regular and thus well-prepared part of objectification and validation processes.

Schlagworte: objectivity, perspective, subjectivity, specification curve analysis, meta–meta-analyses, combinatorial meta-analysis
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 17.06.2022 (Online)
Erschienen in: Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
zur Publikation
 ( Frontiers Media S.A.; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Heftnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: S. 1 - 6

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 17.06.2022
ISBN (e-book): -
eISSN: -
DOI: http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2022.908311
Homepage: -
Open Access
  • In einem Open-Access-Journal erschienen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
 
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
Sterneckstraße 15
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
   office-ius@aau.at
http://ius.aau.at
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Psychologie
 
Abteilung Psychologische Diagnostik
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 993303
   andrea.suessenbacher@aau.at
https://www.aau.at/psychologie/psychologische-diagnostik/
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5010 - Psychologie
  • 603124 - Wissenschaftstheorie
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • Social Science Citation Index (SSCI)
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: III)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden