Publikation: An analysis of diagrammatic activity an...
Stammdaten
Titel: | An analysis of diagrammatic activity and communicating about it in individual learning support |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | Preservice teachers need to learn how to support children with learning difficulties. This requires a critical perspective on one’s own teaching. In this paper a method is presented in order to analyse how preservice teachers support elementary school students who mainly use counting strategies when solving arithmetic problems. Using this analysing method, it becomes visible what mathematical sign activity takes place during the support and how it is intertwined with the communication about it. In this way patterns become visible in how a preservice teacher supports a child and how the child reacts. Finally, the resulting visualisation can serve as a basis for preservice teachers to reflect on their teaching. |
Schlagworte: | Semiotik, Mathematische Förderung |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 01.08.2021 (Print) |
Erschienen in: |
Critical Thinking in Mathematics
Critical Thinking in Mathematics
(
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego Rzeszow;
B. Maj-Tatsis, K. Tatsis
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 45 - 55 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 01.08.2021 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | - |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Didaktik der Mathematik
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster |
|
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Kooperationen
Organisation | Adresse | ||
---|---|---|---|
PH St. Gallen
|
CH - CH-9000 St.Gallen |
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |