Publication: Persönlichkeitsansatz in der Lehrerinne...
Master data
Title: | Persönlichkeitsansatz in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung |
Subtitle: | |
Abstract: | Ausgehend von einer Begriffsklärung und einer Verortung des Persönlichkeitsansatzes in der Forschung zum Lehrerinnen- und Lehrerberuf informiert der Beitrag über die Bedeutung relativ stabiler Persönlichkeitseigenschaften für die Lehrerinnen- und Lehrerlaufbahn und systematisiert mögliche Implikationen des Ansatzes für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung. |
Keywords: |
Publication type: | Article in compilation (Authorship) |
Publication date: | 23.10.2020 (Print) |
Published by: |
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung
(
Verlag Julius Klinkhardt;
C. Cramer, J. König, M. Rothland, S. Blömeke
)
to publication |
Title of the series: | - |
Volume number: | - |
First publication: | Yes |
Page: | pp. 141 - 147 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Publication date: | 23.10.2020 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | - |
Authors
Johannes Mayr
|
||||
Barbara Hanfstingl (internal) | ||||
Georg Hans Neuweg (external) |
Assignment
Organisation | Address | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
AT - 9020 Klagenfurt am Wörthersee |
Categorisation
Subject areas | |
Research Cluster |
|
Peer reviewed |
|
Publication focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Cooperations
Organisation | Address | ||
---|---|---|---|
Universität Linz
|
AT - 4010 Linz, Donau |
Research activities
All related research activities to this publication are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects: | No related projects |
Publications: | No related publications |
Events: | No related events |
Lectures: | No related lectures |
Articles of the publication
No related publications