Stammdaten

Titel: From “Face-to-Face” to “Face-to-Screen”
Untertitel: Virtual Classrooms as Synthetic Situations
Kurzfassung:

Due to the Coronavirus epidemic, classroom teaching stopped more or less from one day to the next. Universities all over the world had to switch to some kind of digital learning arrangement, to avoid interrupting the on-going semester and to ensure the learning progress of the students. While some courses are currently handled in the form of work assignments via e-mail, there are probably a larger number of lectures and seminars that are now being held as webinars using programs such as Zoom, Skype or BigBlueButton.

Schlagworte: Pandemic, Teaching, Sociology
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 02.06.2020 (Online)
Erschienen in: The European Sociologist
The European Sociologist
zur Publikation
 ( European Sociological Association (ESA); )
Titel der Serie: Pandemic (Im)Possibilities
Bandnummer: 45
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Version: -
Seite: -

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 02.06.2020
ISBN (e-book): -
eISSN: 2415-6426
DOI: -
Homepage: https://www.europeansociologist.org/issue-45-pandemic-impossibilities-vol-1/%E2%80%9Cface-face%E2%80%9D-%E2%80%9Cface-screen%E2%80%9D-virtual-classrooms-synthetic
Open Access
  • Online verfügbar (Open Access)

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Soziologie
Universitätsstr. 65-67
9020 Klagenfurt am Wörthersee
Österreich
  -993402
   Kornelia.Kanyo@aau.at
https://www.aau.at/soziologie/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - 9020  Klagenfurt am Wörthersee

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503032 - Lehr- und Lernforschung
  • 504 - Soziologie
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Nein
Publikationsfokus
  • Science to Professionals (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden