Stammdaten

Titel: Blended learning at the Alpen-Adria-Universität Klagenfurt. Improving quality and fostering re-academization
Untertitel:
Kurzfassung: The Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (AAUK) seeks high quality of teaching combined with excellent support of students. Thus, e-learning and blended learning are integral parts of the university's strategy, e.g. the process of re-academization. This paper presents an extract of a study conducted among AAUK students and lecturers during three different semester terms analyzing the status quo (N = 1154). Results reveal that quality issues are strongly attributable to flexibility, more efficient use of resources, collaboration and cooperation as well as receiving more feedback. Additionally, blended learning can contribute essentially to the re-academization initiative inter alia through self-responsibility and efficient online (self-) testing applications.
Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2011 (Print)
Erschienen in: 2011 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning
2011 14th International Conference on Interactive Collaborative Learning
zur Publikation
 ( IEEE; ICL )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 492 - 497

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2011
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Universität Klagenfurt
 
Center for University Learning and Teaching (CULT)
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  - 999290
   cult@aau.at
https://cult.aau.at/
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5838 - E-Learning, Telelearning
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden