Stammdaten

Titel: Persuasive Recommender Sysems: Conceptual Background and Implications
Untertitel:
Kurzfassung: Whether users are likely to accept the recommendations provided by a recommender system is of utmost importance to system designers and the marketers who implement them. By conceptualizing the advice seeking and giving relationship as a fundamentally social process, important avenues for understanding the persuasiveness of recommender systems open up. Specifically, research regarding influential factors in advice seeking relationships, which is abundant in the context of human-human relationships, can provide an important framework for identifying potential influence factors in recommender system context. This book reviews the existing literature on the factors in advice seeking relationships in the context of human-human, human-computer, and human-recommender system interactions. It concludes that many social cues that have been identified as influential in other contexts have yet to be implemented and tested with respect to recommender systems. Implications for recommender system research and design are discussed.
Schlagworte:
Publikationstyp: Fach- oder Lehrbuch (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2012 (Print)
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Gesamtseitenanzahl: 59 S.

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2012
ISBN:
  • 9781461447016
ISSN: -
Homepage: -

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Artificial Intelligence und Cybersecurity
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -993705
   aics-office@aau.at
https://www.aau.at/en/aics/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Verlag

Organisation Adresse
Springer Verlag GmbH
Berlin, Heidelberg, New York
Deutschland
DE  Berlin, Heidelberg, New York

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 1108 - Informatik
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden