Stammdaten

Titel: Gender Differences in Implicit Theories of Wisdom
Untertitel:
Kurzfassung: Three studies are reported that investigated different aspects of gender differences in implicit theories. In Study 1, participants rated characteristics and possible sources of wisdom concerning their importance for wisdom. Gender differences are small, but suggest a slightly more cognition-oriented view of wisdom in men. Study 2 showed gender differences in participants' reports of an event in which they were wise: men most often reported events from their professional life whereas women reported events from a range of domains including family-related events and events concerning death or illness. Study 3 showed very small differences in the characteristics participants ascribed to a male wise person and a female wise person: aspects of concern for others were rated as slightly more typical for a female wise person. In sum, the findings suggest small or no gender differences in abstract conceptions of wisdom, but larger gender differences when individuals perceive wisdom in real-life contexts.
Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 03.2009 (Print)
Erschienen in: Research in Human Development
Research in Human Development
zur Publikation
 ( Psychology Press; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 6
Heftnummer: 1
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 27 - 44

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 03.2009
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Sozialwissenschaften
 
Institut für Psychologie
 
Abteilung für Entwicklungspsychologie
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 991604
   ilse.gigler@aau.at
https://www.aau.at/psychologie/entwicklungspsychologie-und-paedagogische-psychologie/
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 5524 - Entwicklungspsychologie
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
  • Für die zugeordneten Organisationseinheiten sind keine Klassifikationsraster vorhanden
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden