Stammdaten

Titel: Mobile Learning - Knowledge Enhancement And Vocational Training on the Move
Untertitel:
Kurzfassung: Trends such as progress in mobile information technologies, lifelong learning and societal changes are at the basis of the development of mobile learning. A survey among 380 tourists and residents in the region of Tyrol / Austria investigated attitudes and expectations of persons interested in (mobile) learning offers during their leisure time as well as their preferred learning settings including time, content or learning style. The results indicate a clear interest in using mobile learning for the enhancement of their knowledge. The paper tries to point out the relevant aspects of mobile learning for knowledge management issues and identifies relevant target groups, as mobile and internet solutions show to be an efficient way to solve time-poor needs for enhanced vocational and leisure learning services.
Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 04.2004 (Print)
Erschienen in: The 5th European Conference on Organizational Knowledge, Learning and Capabilities
The 5th European Conference on Organizational Knowledge, Learning and Capabilities
zur Publikation
 ( OKLC; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 17 - 17

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 04.2004
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: http://www.ofenhandwerk.com/oklc/pdf_files/G-3_abfalter.pdf

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatik-Systeme
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -993503
   kerstin.smounig@aau.at
https://www.aau.at/isys/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete Kein Sachgebiet ausgewählt
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Interaktive Systeme

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden