Stammdaten

Titel: Adaptive Testing in E-Learning - the Veval Approach
Untertitel:
Kurzfassung:

This paper presents Veval, an Internet based assessment tool under development. It is designed for integration into Velo, a virtual electronic laboratory system. Veval helps to utilize the manifold possibilities of self assessment and examination via Internet. It provides a test generating module for the tutor and an examination or self assessment environment for students as well as a component responsible for statistical evaluations. Based on an analysis of several existing assessment tools, the requirements for Veval are discussed. An overview of the flexible and portable system architecture and a short presentation of the graphical user interface are provided.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 09.2002 (Print)
Erschienen in: Interactive computer aided learning (ICL) 2002. International Workshop - Blended Learning
Interactive computer aided learning (ICL) 2002. International Workshop - Blended Learning
zur Publikation
 ( Kassel University Press; M. Auer, U. Auer )
Titel der Serie: -
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 1 - 10

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 09.2002
ISBN:
  • 3-933146-83-6
ISSN: -
Homepage: http://www.upress.uni-kassel.de/abstracts_fr/3-933146-83-6.html

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Informatik-Systeme
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -993503
   kerstin.smounig@aau.at
https://www.aau.at/isys/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 102013 - Human-Computer Interaction
  • 102015 - Informationssysteme
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: III)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen
  • Interaktive Systeme

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden