Publikation: Adaptive Testing in E-Learning - the Ve...
Stammdaten
Titel: | Adaptive Testing in E-Learning - the Veval Approach |
Untertitel: | |
Kurzfassung: | This paper presents Veval, an Internet based assessment tool under development. It is designed for integration into Velo, a virtual electronic laboratory system. Veval helps to utilize the manifold possibilities of self assessment and examination via Internet. It provides a test generating module for the tutor and an examination or self assessment environment for students as well as a component responsible for statistical evaluations. Based on an analysis of several existing assessment tools, the requirements for Veval are discussed. An overview of the flexible and portable system architecture and a short presentation of the graphical user interface are provided. |
Schlagworte: |
Publikationstyp: | Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft) |
Erscheinungsdatum: | 09.2002 (Print) |
Erschienen in: |
Interactive computer aided learning (ICL) 2002. International Workshop - Blended Learning
Interactive computer aided learning (ICL) 2002. International Workshop - Blended Learning
(
Kassel University Press;
M. Auer, U. Auer
)
zur Publikation |
Titel der Serie: | - |
Bandnummer: | - |
Erstveröffentlichung: | Ja |
Seite: | S. 1 - 10 |
Versionen
Keine Version vorhanden |
Erscheinungsdatum: | 09.2002 |
ISBN: |
|
ISSN: | - |
Homepage: | http://www.upress.uni-kassel.de/abstracts_fr/3-933146-83-6.html |
Zuordnung
Organisation | Adresse | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fakultät für Technische Wissenschaften
Institut für Informatik-Systeme
|
AT - A-9020 Klagenfurt |
Kategorisierung
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Peer Reviewed |
|
Publikationsfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte: |
|
Publikationen: | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen: | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge: | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |