Stammdaten

Titel: Wireless meets wireline elearning
Untertitel:
Kurzfassung: A lot of software products currently promise to support eLearning but only few efforts are done to detach eLearning from wireline desktop devices toward small mobile and portable ones. This paper investigates how this kind of mobility can broaden the mind of eLearning. It is pointed out that current eLearning products can be classified towards a relatively low maturity level of eLearning. Based on special constraints and additional benefits of ubiquitours learning processes are emphasized which are well suited to be supported pervasively. The Model-View-Controller (MVC) architecture is recommended as a design pattern for integrated learning solutions.
Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2002 (Print)
Erschienen in: ED-Media 2002: World Conference on Education Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Denver, Co., June, 24-29
ED-Media 2002: World Conference on Education Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Denver, Co., June, 24-29
zur Publikation
 ( Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) ; Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) )
Titel der Serie: world conference on educational multimedia, hypermedia & telecommunications
Bandnummer: -
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: -

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2002
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Artificial Intelligence und Cybersecurity
Universitätsstr. 65-67
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  -993705
   aics-office@aau.at
https://www.aau.at/en/aics/
zur Organisation
Universitätsstr. 65-67
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete Kein Sachgebiet ausgewählt
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden