Stammdaten

Transformation of crowdsourced ideas
Beschreibung:

Crowdsourcing has become a powerful instrument for firms to generate ideas for new product development. While the creativity and the value of crowdsourced ideas are well illustrated by numerous examples, little is known about the later market performance of implemented ideas coming from crowdsourcing platforms. The aim of the project is to investigate the transformation of crowdsourced ideas through a firm's innovation process and their later (market) performance.

Schlagworte: innovation, crowdsourcing initiatives, crowdsourcing platform
Kurztitel: Transormation of crowdsourced ideas
Zeitraum: 01.06.2015 - 31.03.2016
Kontakt-Email: rita.faullant@aau.at
Homepage: http://www.uni-klu.ac.at/iug

Kategorisierung

Projekttyp Forschungsförderung (auf Antrag oder Ausschreibung)
Förderungstyp §27
Forschungstyp
  • Sonstige Forschung
Sachgebiete
  • 502 - Wirtschaftswissenschaften
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Genderrelevanz Genderrelevanz nicht ausgewählt
Projektfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Finanzierung

Förderprogramm
Verein zur Förderung des Instituts für Wirtschaftswissenschaften
Organisation: Verein zur Förderung der Wirtschaftswissenschaften der Alpen-Adria Universität Klagenfurt

Kooperationen

Organisation Adresse
University of Southern Denmark
Niels Bors Allé 1
5230 Odense
Dänemark
Niels Bors Allé 1
DK - 5230  Odense