Project: Give me a sign
Master data
Give me a sign | |
Description: | Das Projekt "Give me a sign" wird vom Centro Europeu de Línguas in Portugal koordiniert. Projektpartner kommen aus der Türkei, Österreich und England. Die Projektdauer beträgt 2 Jahre. Ziel dieses Projekts ist es, Gebärdensprachkurse (A1/A2) für Gehörlose aus den teilnehmenden Ländern zu erarbeiten. Das Projekt „Give me a Sign“ wurde von der portugiesischenNationalagentur mit dem Inspiring Project Award 2016 ausgezeichnet. |
Keywords: | Gebärdensprachkurse für Gehörlose aus Portugal, Türkei, Österreich, England (A1/A2), gehörlos, Gebärdensprache, Bildung |
Short title: | Give me a sign |
Period: | 01.09.2015 - 01.09.2017 |
Contact e-mail: | klaudia.krammer@aau.at |
Homepage: | - |
Employees
Employees | Role | Time period |
---|---|---|
Klaudia Krammer (internal) |
|
|
Angelika Ribisel (internal) |
|
|
Marlene Margit Doris Eva Hilzensauer (internal) |
|
|
Silke Bornholdt (internal) |
|
|
Elisabeth Bergmeister (internal) |
|
|
Natalie Unterberger (internal) |
|
|
Christian Hausch (internal) |
|
|
Anita Lübnitz (internal) |
|
|
Assignment
Organisational unit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Fakultätszentrum für Gebärdensprache und Hörbehindertenkommunikation (ZGH)
|
Categorisation
Project type | Research funding (on request / by call for proposals) |
Funding type | §27 |
Research type |
|
Subject areas | |
Research Cluster | No research Research Cluster selected |
Gender aspects | Genderrelevance not selected |
Project focus |
Classification raster of the assigned organisational units:
|
working groups | No working group selected |
Cooperations
No partner organisations selected
Research activities
All related research activities to this project are shown here. With the link below, you can view them in the search view where you are also able to export them.
Show related search activities in search
Projects | No related projects |
Publications | No related publications |
Events | No related events |
Lectures |
|