Master data

How material and experiential purchases affect happiness. A comparative study
Description:

Im Rahmen dieses Projekts wird untersucht, wie sich der Kauf von materiellen Gütern und von Erfahrungsgütern auf das Glück(sempfinden) von Konsumentinnen und Konsumenten auswirkt und welche Rolle Marken in diesem Zusammenhang spielen. Das Forschungsprojekt wird in Kooperation mit Prof. Wiktor Razmus vom Department of General Psychology an der Catholic University of Lublin in Polen durchgeführt. 

Keywords: Konsumentenverhalten, Brand Engagement, Brand-Engagement-in-Self-Concept, Glücksforschung
Short title: Consumption and the pursuit of happiness
Period: 01.06.2020 - 31.05.2022
Contact e-mail: sonja.grabner@aau.at
Homepage: -

Employees

Employees Role Time period
Sonja Grabner-Kräuter (internal)
  • 01.06.2020 - 31.05.2022
Wiktor Razmuns (external)
  • Cooperation partner
  • 01.06.2020 - 31.12.2021

Categorisation

Project type Research funding (on request / by call for proposals)
Funding type §27
Research type
  • Applied research
Subject areas
  • 502019 - Marketing
Research Cluster No research Research Cluster selected
Gender aspects Genderrelevance not selected
Project focus
  • Science to Science (Quality indicator: I)
Classification raster of the assigned organisational units:
working groups No working group selected

Funding

Funding program
Verein zur Förderung des Instituts für Wirtschaftswissenschaften
Organisation: Verein zur Förderung der Wirtschaftswissenschaften der Alpen-Adria Universität Klagenfurt

Cooperations

Organisation Address
The John Paul II Catholic University of Lublin
Al. Racławickie 14
20-950 Lublin
Poland
Al. Racławickie 14
PL - 20-950  Lublin