Projekt: Learning from Innovation and Networking...
Stammdaten
Learning from Innovation and Networking in STEM | |
Beschreibung: | To improve inquiry-based STEM teaching, partners share a common conviction: the most effective leverage is the continuing professional development (CPD) of teachers and their educators, both at primary and secondary levels. That is why the project will focus on STEM CPD, following two complementary strategic dimensions: 1. The innovation dimension; the network intends to play the role of a think tank on subjects such as CPD content and methodology; the digitalization; the role of research and action research in quality assurance and evaluation, etc. 2. The scaling up dimension; the network will also take the position of an advocacy/ consultant body, disseminating its ideas about systemic programmes that could be implemented at national or European level, with the cooperation of various stakeholder networks (public partners, employers, etc.) to expand the initiatives. |
Schlagworte: | STEM, Professional Development, Network, Scaling up |
Kurztitel: | LINKS |
Zeitraum: | 01.09.2016 - 31.08.2019 |
Kontakt-Email: | - |
Homepage: | - |
MitarbeiterInnen
MitarbeiterInnen | Funktion | Zeitraum |
---|---|---|
Franz Rauch (intern) |
|
|
Doris Arztmann (intern) |
|
|
Petra Korenjak (intern) |
|
|
Stefan Zehetmeier (intern) |
|
|
Zuordnung
Organisationseinheit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung
|
Kategorisierung
Projekttyp | Forschungsförderung (auf Antrag oder Ausschreibung) |
Förderungstyp | §27 |
Forschungstyp |
|
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Genderrelevanz | Genderrelevanz nicht ausgewählt |
Projektfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen |
|
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte |
|
Publikationen | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |