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Media, Everyday Life & Popular Culture
Beschreibung:

Popular media are embedded in everyday life. We research the content, reception, and appropriation of media in different cultural and social contexts. We are interested in experiences and practices with media that constitute the contemporary popular culture – may it be fan fiction or online videos, music and film streaming or messaging and gaming to name a few. How are questions of identity negotiated in everyday media use? To what extent are questions of power, social inequality and cultural difference part of popular media culture? What does a mediatization of communications in everyday life and popular culture mean?

Schlagworte: everyday life, popular media culture, mediatization of communications
Kurztitel: Media, Everyday Life & Popular Culture
Zeitraum: 01.01.2023 - 31.12.2027
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Kategorisierung

Projekttyp laufender Arbeitsschwerpunkt
Förderungstyp Sonstiger
Forschungstyp
  • Angewandte Forschung
Sachgebiete
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Genderrelevanz Genderrelevanz nicht ausgewählt
Projektfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Finanzierung

Keine Förderprogramme vorhanden

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt