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Media Economics & Management
Beschreibung:

Research on Media Economics & Management focuses on media markets, industries, and companies by paying particular attention to the media´s area of tension for being both an economic and cultural good. On the one hand, economic and management-related aspects of media (companies) and their activities, i.e., business models, strategies, financing, and marketing, are investigated. On the other hand, research deals with how external phenomena (e.g., digitization, convergence, crises, changes in user behavior) affect media markets and their main players. Current research topics include COVID-19's impact on the media industry, media and change management, media credibility and trust, and goal-setting approach for public service media management.

Schlagworte: media economics, media management, media industry, media and change management, media credibility and trust, public service media management
Kurztitel: Media Economics & Management
Zeitraum: 01.01.2023 - 31.12.2027
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Kategorisierung

Projekttyp laufender Arbeitsschwerpunkt
Förderungstyp Sonstiger
Forschungstyp
  • Angewandte Forschung
Sachgebiete
  • 508 - Medien- und Kommunikationswissenschaften
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Genderrelevanz Genderrelevanz nicht ausgewählt
Projektfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Finanzierung

Keine Förderprogramme vorhanden

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt