Projekt: Grammar learning strategies in a Polish...
Stammdaten
Grammar learning strategies in a Polish-Austrian context (GLS) | |
Beschreibung: | Grammar learning strategies (GLSs) may be defined as the thoughts and actions undertaken by language learners with some degree of consciousness for purposes of learning grammatical structures in the target language and using them appropriately, accurately, fluently, and automatically. Given that research on GLSs is practically in its infancy, with just a handful of studies dedicated to them, a large-scale research project on GLSs is conducted. To implement the project, we will apply for a Weave-UNISONO research grant for international Polish-Austrian research teams, which, in our case, consists of Jakub Bielak (Adam Mickiewicz University; lead), Anna Mystkowska-Wiertelak (University of Wrocław), Carmen M. Amerstofer (University of Klagenfurt), and Verena Novak-Geiger (University of Klagenfurt). In the project, we create an instrument for measuring GLSs targeted at primary and secondary level students and university non-language majors. We collect data in Poland and Austria, including migrant and international learners, hypothesising that they employ idiosyncratic strategies given the role of L1-based strategies in grammar learning. Furthermore, the project includes a micro-scale investigation of how GLSs are used in specific language tasks, which has been investigated with respect to vocabulary learning strategies but not GLSs. |
Schlagworte: | Grammar learning strategies, foreign language learning, strategic language learning, language learning strategies, mixed-methods research |
Kurztitel: | Grammar learning strategies |
Zeitraum: | 01.07.2022 - 31.12.2025 |
Kontakt-Email: | carmen.amerstorfer@aau.at |
Homepage: | - |
MitarbeiterInnen
MitarbeiterInnen | Funktion | Zeitraum | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Carmen Monika Amerstorfer (intern) |
|
|
||||
Verena Novak-Geiger (intern) |
|
|
||||
Jakub Bielak
|
|
|
||||
Anna Mystkowska-Wiertelak
|
|
|
Zuordnung
Organisationseinheit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Anglistik und Amerikanistik
|
||||
Universität Klagenfurt
School of Education (SoE)
|
Kategorisierung
Projekttyp | laufender Arbeitsschwerpunkt |
Förderungstyp | Sonstiger |
Forschungstyp |
|
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Genderrelevanz | Genderrelevanz nicht ausgewählt |
Projektfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Finanzierung
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen | Keine verknüpften Publikationen vorhanden |
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge |
|