Projekt: The dynamism of strategic learning
Stammdaten
The dynamism of strategic learning | |
Beschreibung: | This project was a holistic investigation of strategic foreign language (L2) learning processes. It required the integration of numerous interconnected, flexibly-interacting influences, which are at constant interplay with each other and whose development is difficult to predict. Validated as effective in other fields of applied linguistics, this project used state-of-the-art methodological guidance for complexity research. Empirical data from a previous study was re-analysed through a complexity lens. The project examined the suitability of complex dynamic systems theory (CDST) in strategy research, explored its practical value, and demonstrated that a complexity perspective can generate new, profound information about strategic learning. |
Schlagworte: | complexity research, complex dynamic systems theory, CDST, strategy research, language learning strategies, strategic language learning, research methodology |
Kurztitel: | The dynamism of strategic learning |
Zeitraum: | 02.05.2019 - 28.02.2020 |
Kontakt-Email: | - |
Homepage: | - |
MitarbeiterInnen
MitarbeiterInnen | Funktion | Zeitraum |
---|---|---|
Carmen Monika Amerstorfer (intern) |
|
|
Zuordnung
Organisationseinheit | ||||
---|---|---|---|---|
Fakultät für Kultur- und Bildungswissenschaften
Institut für Anglistik und Amerikanistik
|
Kategorisierung
Projekttyp | laufender Arbeitsschwerpunkt |
Förderungstyp | Sonstiger |
Forschungstyp |
|
Sachgebiete | |
Forschungscluster | Kein Forschungscluster ausgewählt |
Genderrelevanz | Genderrelevanz nicht ausgewählt |
Projektfokus |
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
|
Arbeitsgruppen | Keine Arbeitsgruppe ausgewählt |
Finanzierung
Kooperationen
Forschungsaktivitäten
(Achtung: Externe Aktivitäten werden im Suchergebnis nicht mitangezeigt)
Projekte | Keine verknüpften Projekte vorhanden |
Publikationen |
|
Veranstaltungen | Keine verknüpften Veranstaltung vorhanden |
Vorträge | Keine verknüpften Vorträge vorhanden |